Nå er vi endelig her! Etter en veldig kort natt (sov kanskje 1,5 time) dro vi videre fra Bangkok til nydelige Bali. På Bali ble vi møtt av en flunkede ny flyplass, (deilig, det var på tide) og nye veier. de har fått en motorvei aktig sak som vi så fra lufta, forhåpentligvis vil dette hjelpe på trafikkorken. Vi ble hentet av hotellet på flyplassen av hotellet, (du vet når det står en mann med navnet ditt på et skilt) det er jo helt nydelig for da slipper man taxi maset :) Det koster nemlig mer å ta taxi fra flyplassen her (påstår de, ikke la deg lure!) Typisk at turister bare sier ja, også finner de ut senere iløpet av ferien at den første taxituren kostet tre ganger så mye som den siste :)

Hotellet vårt har nydelig hage og bassengområde. Alt er utendørs både resepsjon og resturant (det regner ikke særlig mye her) bortsett fra rommet vårt, men det er ikke mye om å gjøre det heller... Neida, nå overdriver jeg, det er bare ikke mulig å lukke døren skikkelig. den låses med en hengelås så om du dytter litt til døra så er den jo i grunn åpen. Ja, ja, det er bare å ikke tenke så mye på det... på innsiden er det en sånn låvedør lukke mekanisme. Det er en pen dør altså, for all del.DSC00221

På rommet har vi et lite husdyr også, en liten gekko, han er ikke stor nok til å si navnet sitt enda og han (antar at det er en han) er veldig sjenert så har ikke fått noe bilde av han, skal se om vi får til det senere. Store gekkoer sier nemlig navnet sitt (altså gekko) men de er først når de blir litt store og grønne med røde prikker, he he... jeg synes de små er greie nok når de først er nødt til å være inne på rommet altså.

DSC00222Vi kom jo på mandag, dermed var det slutt på ferien til Espen. Han hadde bare ferie i tre dager når vi dro til Bangkok. Så han passet på å sove litt på flyet så han kunne starte arbeidsdagen når vi kom til hotellet. Vi bor i Seminyak denne gangen, greit å bytte litt på det. Til lunsj vandret vi ut i gata i retning mot stranden for å fange lunsjen og vi fant en liten pub med matservering ikke langt unna. Her ble den første Bintangen drukket, nydelig!

Den gata vi må gå for å i det hele tatt komme noe sted er ganske trafikkert, det er da man er glad de kjører så forsvarlig og forsiktig og at de stopper for alle ved overgangsfelt og tar hensyn til myke trafikkanter. Her kan dere, Anne-Lise og Ingebjørg fortsette å lese i neste avsnitt. (Hvis du nå ikke er en av mammaene våre kan du se bort i fra den siste setningen, den var kun for at de ikke skal bli alfor stressa. Hvis jeg skal si det som det er så må man bare passe på seg selv. Se deg for fremover og bakover, høyre og venstre. Det blir fort mørkt her også og refleks tror jeg ikke de har hørt om, så på vei hjem om kvelden er det litt ekstra spennende. Heldigvis (eller, egentlig ikke, men uansett) så har jo jeg så hvit hud så jeg nesten lyser i mørket, så jeg pleier å gå først :) Men for all del, vi har nå opplevd værre, Hanoi spesielt, men Vietnam var værre, MYE værre)

Ellers kjenner jeg at skuldrene senker seg her på Bali, den velkjente pling plong musikken gjør meg underlig lykkelig (det er ikke særlig bra musikk, men det er liksom stemningen da vettu).

Det er lite trykk i dusjen forresten og jeg som tok forrige hårvask med en hotellshampo ser ut som en skureklut på huet og håret gråter. Derfor skal jeg nå hvert øyeblikk vaske håret mitt i dusjen ved bassenget som det er hakket mer trykk i. Hadde jo vært fint å fått skylt ut shampooen også. Det er for resten det eneste jeg har tatt med meg som muligens er noe unødvendig, men får jo tak i shampoo overalt så trenger man ikke ha med seg hjemmefra, men så er jeg litt fisefin på shampoo da. Derfor har jeg (Espen har sin egen) med meg 2 shampooer, 1 balsam og 1 hårkur, så jeg har til jeg finner påfyll av noe annet som duger. Jeg trenger snart en klipp også for det rakk jeg ikke før jeg dro hjemmefra, så får vi se da om jeg tør å gå til noen her, eller gjør det selv. Det er luggen det haster mest med så mulig jeg tar den selv og venter med resten... Er så kresen på klipping også vettu. Espen har jo med seg sin egen frisør så han er det ikke synd på. Jeg klippet skjegget hans på balkongen vår i Bangkok. Han kommer jo til å se ut som vanlig han, det er jeg som eventuellt vil se ut som en huleboer. Huleboer er muligens litt å ta i, men jeg kommer i allefall til å få litt sånn uflidd backpakker hår, grøss, må se an hva jeg gjør med det.

Vi fant både strand og solnedgang i dag også, veldig fornøyd med det, hva synes dere?