Vi bestemte oss for å leie bil en dag igjen for å titte litt på hva denne kanten av landet har å by på utenom down town Hua Hin. Vi kjørte derfor til Cha Am hvor vi har fått tips om både resturanter og hotell. Det er ypperlig å ha en sånn kjentmann hjemme som kan sende oss i riktig retning, luksus. Vi spiste lunsj på et sted som heter Bann Pantai. Det viste seg jo at dette var et riktig så fint sted og vi følte vi fortjente å bo et fint sted nå på slutten av denne delen av turen. Espen spurte hotellet om de hadde ledig rom, men de hadde ikke det rimeligste rommet ledig. Buhu! Men en meget løsningsorientert ektemann booket rommet på internett som av en eller annen grunn viste at de hadde ett ledig igjen.image

Etter lunsj satte vi nesa mot Hua Hin Hills, oppe i fjellene her har vi lest at det skal finnes en vingård og det er vi jo sånn passelig glad i og har slett ikke drukket for mye av i det siste så nå var det på tide. Jeg var litt skeptisk til thailandsk vin må jeg bare si, men var klar for å gi det en sjangse, hvor ille kan det være liksom?
Vingården lå fint til med en resturant som hadde utsikt over en fin liten park og massevis av vinranker. Espen kjørte jo bil så han kunne jo ikke drikke så mye vin, men det kunne jeg. Jeg bestillte da vinsmaking av 3 ulike viner de lager der på gården, en hvitvin, en hvit Shiraz med vanvittig flott farge og en Shiraz. De var faktisk ganske gode også, ble litt overraska over det. :)

imageEtter vinsmakinga kjørte vi enda litt lengre inn i landet og når vi møtte på en grensekontrollstasjon kom vi på at vi faktisk nesten var i Burma uten å egentlig mene det :) Jeg hadde ikke med meg passet heller så det passa dårlig å ta en svipptur. Neste gang kanskje. På vei hjem igjen fikk jeg knipsa noen fine bilder i solnedgang over en liten innsjø med en mann i en liten båt. Ble fint vel?

Da vi skulle sjekke inn på Bann Pantai hadde de ikke det rimeligste rommet ledig likevel så vi fikk en free upgrade, veldig lei oss for det altså :) Hotellet er fin fint, er fullt av pensjonister som sikkert lurer på hvorfor vi er her. He he, siden ikke er noen bamseklubb her akkuratt så er det jo veldig stille og rolig og det er jo deilig. Det mye mer stille og rolig på hele stedet egentlig i forhold til Hua Hin, men stranda er finere.

Nå er det snart klart for hjemreise. Ikke fordi vi har gitt opp reisinga, langt i fra. Jeg skrev om hva vi hadde lyst til for noen måneder siden, nemlig å dra til Japan forså å reise til Hawaii. Fra Hawaii igjennom USA og så komme til Europa til våren/sommeren. Men så er det det med reiseforsikringen da. Den er veldig dyr å forlenge, faktisk er det like dyrt som å reise hjem en tur. Når man er på norsk jord igjen blir forsikringen automatisk på en måte nullet ut og man kan igjen reise fra dag 1. For ikke å snakke om at de flyturene vi fant til både Japan - Hawaii og Hawaii - USA var grusomt dyre.

For en stund siden sublet vi over latterlig billige billetter med SAS fra Oslo til USA. Det var bare få timer igjen av tilbudet når vi oppdaget det så vi bare booket noe som var rimelig og så okay ut. Det var ikke noe særlig med tid til research kan man si. Plutselig hadde vi booket tur til New York 7. februar og hjem igjen 2 måneder senere fra San Francisco. Så planen er nå at reiser fra Bangkok til Oslo med Norwegians Dreamliner (om både demonstrantene i Bangkok og Bjørn Kjos vil naturligvis) den 30. januar. Vi blir da hjemme en uke for å hilse på familie og venner, muligens pakke om litt og vaske klær. Det blir nok en travel uke før vi igjen reiser til New York den 7. februar som sagt. Det er jo en del dyrere i USA enn her i Asia så vi har prøvd å spare litt nå da vettu så vi har litt mer å rutte med når vi kommer til de forente stater.

Har vi en plan for hva vi skal gjøre i junaiten da? Tja, noen planer har vi. New York skal selvfølgelig utforskes. Jeg var der på kurs for noen år siden og fikk sett litt da, men det er fortsatt mye igjen å oppdage. Vi skal igjen (det er vel ingen bombe) leie bil for så å kjøre til Washington D.C. Espen har hatt lyst til å besøke denne byen lenge og jada, vi kan godt hilse til Obama fra dere alle sammen :) The White House og Capitol Building står så klart på planen her også. Fra hovedstaden går turen til Florida for litt sol og varme.

Med det samme vi fikk booket flybilletter til USA hørte vi med Amund og Kathrine om det ikke gikk an å få lurt de med til Florida for sol, varme, artigheter og shopping. Jammen tror du ikke de ville bli med, SÅ hyggelig! Vi har vært på ferie sammen før og synes det fungerer utmerket, derfor gleder vi oss veldig til et par uker med de på tur rundt i Florida. Vi har leid leilighet en uke i Orlando så der skal vi nok kose oss med alt det stedet har å by på. Jeg kan her nevne Universal Studios, Disney World, Sea World og John F. Kennedy Space Center. Nei, jeg tror aldri man blir for gammel for sånne ting. Det er ikke sikkert tiden eller lommeboka strekker til alt dette, men det får vi kjenne på underveis :)

Etter Amund og Kathrine forlater oss er det ingen planer. Det er mye vi har lyst til, men vi får se hvordan både ting og saker utspiller seg underveis. Det eneste vi må forholde oss til er flyet som går hjem fra San Fransisco så vi får vel sakte med sikkert jobbe oss mot den kanten av landet. Det vil helt klart bli 2 spennende måneder.

Tusen takk til dere som leser og følger med på bloggen, det er veldig givende å skrive når jeg får så mange hyggelige tilbakemeldinger. Fortsett å kommenter, del og lik innleggene både på bloggen og på Facebook, jeg blir så glad for det :) Jeg skal ta dere med på tur til USA om noen få dager, vil du værra med så heng på ;)